Andrew Cox

Andrew M. Cox

Information School, The University of Sheffield, Reino Unido.

El Dr. Andrew Cox es profesor titular de la Escuela de Información de la Universidad de Sheffield (Reino Unido).

Su principal área de investigación gira en torno a la respuesta de las profesiones de la información a los retos de la sociedad contemporánea, como las nuevas tecnologías, el aumento de la gestión, la informatización, el cambio en la conceptualización del aprendizaje y la percepción de una crisis de bienestar.

Es coordinador del SIG de la IFLA sobre Inteligencia Artificial.

Entre sus trabajos más recientes se encuentran:

  • Cox A. M. (2022) How artificial intelligence (AI) might change academic library work: applying the theory of the profession – Journal of the Association for Information Science and Technology
    https://doi.org/10.1002/asi.24635
  • Cox, A. M. (2022) The Ethics of AI for information professionals: eight scenarios. Journal of the Australian Library and Information Association.
    https://doi.org/10.1080/24750158.2022.2084885
  • Cox, A. M. (2021) Ethics Scenarios Of Artificial Intelligence For Information And Knowledge Management And Library Professionals. University of Sheffield. Dataset.
    https://doi.org/10.15131/shef.data.15147411.v1
  • Cox, A. M. (2021) The impact of AI, machine learning, automation and robotics on the information professions: A report for CILIP
    https://www.cilip.org.uk/general/custom.asp?page=researchreport
  • Cox A. M. (2021) Exploring the impact of Artificial Intelligence and robots on higher education through literature-based design fictions. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 18.
    https://doi.org/10.1186/s41239-020-00237-8
  • Cox A. M., Pinfield S., & Rutter S. (2019). The intelligent library. Library Hi Tech, 37(3), 418–435.
    https://doi.org/doi.org/10.1108/LHT-08-2018-0105
  • Cox A.M. and Verbaan E. (2018) Exploring Research Data Management. London, Facet publishing.
  • Cox A.M. and Tam W. (2018) “A critical analysis of lifecycle models of the research process and research data management.” Aslib Journal of Information Management, 70(2) 142-157